Iris Eysermans (Antwerpen, °1982) studeerde orgel aan de conservatoria van Antwerpen en Rotterdam (NL).

Haar repertoire voor dit instrument reikt van de middeleeuwen, barok en romantiek, tot de 20ste eeuw en hedendaagse muziek. 

Naast orgel bespeelt Iris het portatief: een Middeleeuws draagbaar orgel. Zij laat in 2017 een instrument bouwen bij orgelbouwer Stefan Keppler (Zuid-Duitsland), naar een Italiaans model uit de 14e eeuw van F. Landini.

Ze treedt regelmatig op als soliste en ze speelde in verschillende orgelreeksen en festivals. Onder meer Leuven Orgelstad, Turnhout, Antwerpen, Amsterdam. En verder ook in Zwitserland, Italië en Spanje.

Ze is als musicus (orgel, synthesizers, orgelpedaal, organetto) actief bij ChampdAction (productiehuis en studio voor hedendaagse muziek). In 2018 staat ze op het podium voor "Canticum Canticorum", een samenwerking met ChampdAction (olv Serge Verstockt), Transparant en Collegium Vocale Gent. 

Sinds 2009 vormt Iris samen met organiste Marie-Noëlle Bette het (orgel)duo "64Feet". Ze experimenteren met het combineren van oude en nieuwe muziek (vooral grafische partituren), maar ook met een unieke setting zoals synthesizers, organetto, orgelpedaal, stem, enz.

Met optredens in België (Festival van Vlaanderen, diverse orgelfestivals...) en in het buitenland (Spanje, Nederland, Zwitserland) heeft 64-Feet zich ondertussen een unieke reputatie opgebouwd.

In het jaar 2014 brengen zij hun eerste cd uit: "Miniatures", bij ChampdAction/recordings.

Momenteel volgt Iris een opleiding "gregoriaans" aan het "Centrum gregoriaans" in Drongen (Gent). Haar zangstem leent zich dan ook zeer goed voor de uitvoering van Middeleeuwse- en renaissancemuziek.

Ook het pedagogische aspect van muziek boeit haar. Ze is lerares orgel, begeleidingspraktijk en klavierklas en begeleider te Duffel en de muziekacademie te Heist op/den Berg.